Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

24 februára 2019

RECENZIA: Henna farba na vlasy Gaštanovohnedá INDUS VALLEY

bioekologika

Storočiami overená, najprírodnejšia a zároveň bezpečná alternatíva pre farbenie vlasov bez poškodenia a bez škodlivej chémie? Odpoveď je jasná, jednoznačne henna. O zatiaľ ešte nie veľmi známej henne indickej značky Indus Valley som toho donedávna veľa nevedela a bola pre mňa veľká neznáma, podobne ako pre Lulu, ktorá len niekoľko dní dozadu napísala o svojich prvých skúsenostiach s čokoládovou hennou tejto značky. 

Vlasy si farbím približne každých 5 až 6 týždňov. Rovnako pravidelne si ich nechávam aj strihať, aby sa účes udržiaval v tvare ako-tak podľa predstáv, a aby sa končeky vlasov neštiepili. Preto, ak by som aj zabudla, pripomienka v mobile s termínom u kaderníčky mi zároveň pripomenie aj, že je najvyšší čas na farbenie. Tou najmenej žiadanou pripomienkou farbenia bývajú striebristé nitky vlasov, ktoré najmä posledné dva roky škodoradostne kde-tu vyskočia z účesu, aby mi pripomenuli, že mladšia už nebudem :) Nie je ich zatiaľ nejako veľa, aj preto niekedy neodolám a akonáhle v ostrejšom svetle zbadám vytŕčajúci sivý vlások, neľútostne naň zaútočím s pinzetou v ruke. No henna je v tomto prípade predsa len o niečo účinnejší a šetrnejší pomocník. Farbiť vlasy s hennou je najprírodnejšia alternatíva ako oživiť pôvodný odtieň alebo získať tmavší odtieň a zároveň takéto čisto prírodné farbenie pomôže prekryť aj nežiadane šedivejúce vlasy. 
Vo farbení hennou nie som žiadny začiatočník. Podľa vzoru mojej maminy, prvé skúsenosti s hennovaním zaváňajú históriou a u mňa siahajú ešte niekde do obdobia  mojich stredoškolských čias. A aj keď som o niečo neskôr podľahla trendu okolia („všetci farbia, budem aj ja“) a vlasy niekoľko rokov potrápila aj chemickými farbiacimi „lektvarmi“, k henne som sa nakoniec vrátila a teraz je to cca 7 rokov odkedy ich opäť pravidelne hennujem
Pre akú-takú predstavu o mojich vlasoch by ste mali vedieť, že dĺžka mojich vlasov sa bežne asi popisuje ako vlasy kratšie, čo ale z môjho pohľadu sú vlasy polodlhé, pretože už pri naklonení hlavy v miernom uhle smerom k ramenu sa vlasy ramena dotýkajú !!! ...a toto, po X rokoch skutočne krátkych zostrihov vlasov, je pre mňa už niečo neuveriteľné. Realita je teda asi taká, že vlasy vo svojej maximálnej dĺžke kopírujú líniu tváre a končia asi 2 – 3 cm pod bradou :) Pôvodná farba je stredne hnedá, a niekedy dávno v úvode môjho „teen-age“ som túto farbu považovala za nudnú a nezaujímavú. V tejto prirodzenosti som až po mnohých rokoch, v inak dovtedy nudnom hnedom odtieni a odlesku s medeno-ryšavým pigmentom podporeným genetikou, našla to krajšie a zaujímavejšie. 

vľavo spomínaná "strieborná nitka", vpravo medeno-ryšavý pigment na slnku
S farbami Indus Valley som doposiaľ nemala žiadne skúsenosti, no už krátko po uvedení na slovenský trh, vďaka spolupráci s naureus.sk, som sa s touto značkou mala možnosť zoznámiť. Na farbenie som si vybrala odtieň práškovej henny Gaštanovohnedá.

Henna vo farbiacom procese

Postup a samotný proces farbenia nie je náročný a v podstate sa nelíši od farbenia s ktoroukoľvek inou hennou. Ak aj s hennou  doposiaľ nemáte skúsenosti, určite to hravo zvládnete. Z vrecúška stačí do nekovovej misky (odporúčam použiť sklenenú alebo porcelánovú – najľahšie sa umývajú od zvyškov farbiacej zmesi) odsypať potrebné množstvo henny, pri mojej dĺžke vlasov je to asi 33 g, čo je asi tretina obsahu vrecka. Toto množstvo zalejem horúcou vodou (cca 60°C) a vymiešam do hladkej konzistencie, ktorá by mala pripomínať niečo ako stredne hustý jogurt. Dôležité je, aby zmes po vymiešaní nebola ani veľmi hustá ani veľmi riedka. Hustá zmes rýchlo zasychá, ťažko sa nanáša na vlasy a zároveň z nich rýchlo opadáva, riedka zmes zase z vlasov veľmi steká ...a to mi verte, že hennu chcete len na vlasoch a nie na tvári, či na krku :) Takže dobre vymiešavať a vodu radšej prilievať po častiach a bude to OK. Tesne pred farbením ešte obkrémujem línie tváre hutným krémom alebo bambuckým maslom. Potom už šup do samotného procesu :) Zmes je dôležité naniesť na čisté, mierne navlhčené vlasy bez zvyškov kondicionéra či akýchkoľvek stylingových prípravkov, pričom aj organický styling by mohol zmariť očakávaný výsledok! Najväčšiu časť henny nanášam rukou s pomocou igelitových rukavíc a na zvyšnú časť vlasov v okolí čela či uší používam štetec.  Následne už len navlečiem na hlavu igelitovú čiapku, na ktorú zvyknem (pre ešte lepší efekt) navliecť aj staršiu klasickú zimnú čiapku. Vizáž je komická, no nie je podstatná, henna a farbiace pigmenty majú teplo radi a ľahšie sa takto uvoľnia a dokonale obalia každučký vlas :) Po asi 45 minútach je proces takmer na konci, vlasy stačí už len umyť a dobre z nich hennovaciu zmes povymývať. Na 1. umytie nepoužívam šampón, ale len čistú vodu a na vlasy nanesiem kondicionér (alebo masku) na stabilizáciu pigmentov, ktorý po cca 5 minútach opláchnem. Hotovo. Proces ukončený. Vlasy nafarbené.

Henna vo výsledkoch

V porovnaní s inými hennami, ktoré som doteraz zvykla používať, je farbenie s práškovou hennou Indus Valley značne rýchlejšie. Na skutočne intenzívny farebný výsledok stačí aj len 45 minút. Kvôli boju s prvým striebristými objavmi vo vlasoch som doposiaľ zvykla hennu nechávať na vlasoch v približne 2 – 3 hodiny, v tomto prípade to potrebné nebolo. S výsledkom farbenia som veľmi spokojná, odtieň je po nafarbení super sýty a výrazný. Vlasy sú krásne lesklé, už na pohľad kvalitné a zdravo žiariace, farebne jednotné, hebké, vyhladené a celkovo zregenerované. Ako to pri henne býva, výsledný odtieň sa po prvom umytí ešte mierne vyvíjal a po druhom umytí vlasov, nasledujúcom deň po farbení – už klasicky so šampónom, bola farba už stabilná, no ešte krajšia a žiarivejšia a taká zostala v podstate až doteraz. Od prvého farbenia s Indus Valley uplynulo 5 týždňov a počas tohto obdobia sa henna vymývala len mierne, nebyť tých niekoľkých strieborných votrelcov, z ktorých sa farbiaci pigment vymýva vždy o niečo rýchlejšie, kľudne by som vlasy opät farbila najskôr až po 7 či 8 týždňoch. V súvislosti s hennou býva na mnohých fórach často spomínaný neprekonateľný zápach...tak neviem, či ja nemám čuch v zdravej kondícii? ...mám len inú toleranciu? ...alebo mám len šťastie na nesmrdkavé henny? V každom prípade, ani táto henna ma neodrovnala, a niečo ako mierne zaparená trávnato-bylinná aróma je pre mňa v pohode znesiteľná, prípadne aróma sa vždy dá vylepšiť obľúbeným esenciálnym olejom :) 



Henna postrehy

Ak ste doteraz vlasy nehennovali, dôležité je najmä nevzdávať sa po možno prvom neúspechu. Po prvom raze nemusí byť výsledok vždy super pozitívny, a na to aby ste spoznali všetky benefity, hennovať len jeden jediný raz nestačí. Henna má rada čas, a trvácnejšia sa stáva ďalším a ďalším farbením vlasov. V tom je aj zásadný rozdiel v porovnaní s farbami chemickými – pričom chemická farba preniká do vnútra vlasu a s tým aj všetky škodlivé chemické zložky a henna vlas obaľuje a do istej miery aj chráni a posilňuje.

Henna a atopický ekzém 

Farbenie vlasov hennou nemá na atopický ekzém žiadny zásadný vplyv. S obomi (hennou aj s ekzémom) mám dlhoročné skúsenosti. Atopický ekzém vo vlasovej časti som počas tohto hennovania mala v odoznievajúcej akútnej fáze – t.j. zápal kože bol na ústupe s lokálne pretrvávajúcimi svrbivými chrastami a odlupujúcimi sa suchými šupinami kože. Henna tento stav nezhoršuje, naopak efektívne upokojuje svrbenie a napomáha regenerácii namáhanej pokožky.

Gaštanovohnedú prírodnú práškovú hennu na vlasy Indus Valley kúpite v naureus.sk, papierová krabička ukrýva 100 g vrecúško s jemne rozomletou farbiacou zmesou, ktorá za cenu 5,99 € v závislosti podľa odtieňa obsahuje rôzny pomer 3 ingrediencií – henna (Lawsonia Inermis), indigo (Indigofera Tinctoria) a bezfarebná henna (Cassia Auriculata). Je 100 % organická, Ecocert, USDA a India Organic certifikovaná. Neobsahuje žiadne chemické zložky, syntetické hnojivá ani pesticídy. 

Ak som na niečo v článku zabudla a zaujíma vás to, kľudne sa pýtajte v komentároch alebo napíšte aké máte s hennou skúsenosti vy ;)

✍🏻 by Veve

bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates