Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

12 februára 2020

RECENZIA: Šampón proti lupinám Para orech a Rozmarín ALVERDE

bioekologika

Šampónov mi prejde rukami a vlasmi rozmanité spektrum. Na rozdiel od pleťových alebo dekoratívnych produktov, kde až tak neexperimentujem, si striedanie šampónov, kondicionérov, masiek alebo stylingových produktov celkom užívam. Dokonca by som povedala, že moje vlasy sú zhýčkané a vždy mi dajú vedieť, kedy je už čas na zmenu

Pýtate sa ako sa to prejaví? Celkom jednoducho. Stane sa, že po prvých použitiach šampónu mám pocit, že je úžasný, že funguje tak ako sľubuje a že moje vlasy si s ním porozumeli výborne. A tak to aj naozaj býva, až kým po pár týždňoch krivka spokojnosti nezačne klesať. Viem však, že nie kvôli šampónu, ale kvôli mojim vlasom. Napriek tomu, mám niekoľko obľúbených šampónov, ktoré používam opakovane, no aj tie musím po čase prestriedať.
Alverde šampón proti lupinám som kúpila z 2 dôvodov. Prvý bol ten, že som potrebovala zmenu a druhý, že tentokrát som potrebovala šampón určený proti lupinám. Hoci lupiny nie sú problém, ktorý by ma trápil pravidelne alebo dlhodobo, v zimných mesiacoch sa občas prihlásia a viním za to najmä čiapku a počasie. 
Mojim problémom nie sú mastné lupiny, ale suché a s tým spojená suchá svrbivá pokožka hlavy. Jednoducho v chladnom počasí nestíha produkovať dostatočné množstvo kožného mazu, ktorý by ju ochránil. Nosenie čiapky k tomu pridáva tiež svoj diel viny a problém je na svete. Preto potrebujem naozaj jemný šampón, ktorý čistí a nevysúša. A v tomto ma ALVERDE šampón proti lupinám nesklamal.



S ALVERDE šampónmi už máme, ja a aj Veve, niekoľko skúseností a zatiaľ všetky dobre penili, mali primeranú konzistenciu, vlasy dobre očistili, osviežili a vône boli tiež vyhovujúce. Inak tomu nebolo ani v prípade šampónu s para orechom a rozmarínom, lenže pri ňom je určite najzaujímavejšie to, či a ako fungoval. 

Poďme teda na to. Zázraky netreba čakať po prvom alebo druhom použití, ale asi po 2 týždňoch som videla, že pokožka hlavy je už vo výrazne lepšom stave. Najdôležitejšie bolo, že nebola tak suchá a šupinkatá a teda neprodukovala čiastočky suchej odumretej kože a tiež tak neznesiteľne nesvrbela. Plusom bolo, že šampón ju vôbec neštípal ani nedráždil, pretože inak by bol pre mňa nepoužiteľný. Z mojich skúseností môžem potvrdiť, že pravidelné používanie mi výrazne ozdravilo pokožku. Šampón som nechávala pôsobiť 2 - 3 minúty na vlasoch a pokožke. K tomu som tiež prispela občasným olejovým zábalom a používaním iba čisto prírodnej kozmetiky, ktorá je u mňa samozrejmosťou. Snažila som sa pokožku čo najmenej zaťažovať a dráždiť česaním alebo škriabaním, ale ako ustupovalo svrbenie, nebolo to tak náročné. 

Na vlasy šampón pôsobil tak, že ich prevzdušnil a dodal im prirodzenú ľahkosť a lesk. Dobre sa z nich umýval, na rozčesávanie nemal zásadný vplyv, ale zas ani vlasy nevysušil a po umytí neboli tvrdé. 

Vôňa ma príjemne prekvapila. Možno ju zaradiť k sviežejším, ale žiadne citrusy alebo niečo na štýl morského vánku nečakajte. Je svieža, jemne ostrá a korenená, čo spôsobuje rozmarín a v náznakoch sa prelína s niečím pre mňa neidentifikovateľným, ale sladkým. Pokojne je však vhodná aj pre pánov a ak by sa vám nepozdávala, nemusíte sa obávať, na vlasoch vôňu aj tak dlho cítiť nebudete. 



Čo ma presvedčilo o kúpe a zároveň aj o ďalšom používaní niekedy v budúcnosti, tak to je zloženie. Je obohatené o morskú soľ (pomáha odstrániť odumreté bunky, podporuje obnovu pokožky hlavy a stimuluje cirkuláciu krvi ku korienkom), betaín (vytvára hodvábny efekt na vlasoch, hydratuje a upokojuje podráždenie), prášok z para orechov (stimuluje produkciu kožného mazu a zabraňuje vysychaniu pokožky), extrakt z rozmarínu (zjemňuje pokožku hlavy, stimuluje cirkuláciu krvi ku korienkom a má protizápalové účinky), ale tiež obsahuje aj fermentované laktobacily. Tie dokážu výrazne podporiť proces regenerácie, upokojiť podráždenie a svrbenie a majú antimikrobiálne účinky. Sú všeobecne známe najmä prospešnými účinkami na trávenie a imunitu, ale aj v kozmetike majú svoje miesto.  

Šampón má vegánske zloženie, 200 ml objem, je certifikovaný NATRUE a stojí 2,69 €. Kúpite ho v dm drogérii alebo v e-shope dm

Podľa môjho názoru ide o zaujímavý šampón s vynikajúcim zložením, priaznivou cenou a keďže aj funguje, naozaj mu nie je čo vytknúť. Používate šampóny alverde? Ktorý vám najviac vyhovuje?

✍🏻 by Lulu


bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates