Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

21 februára 2019

RECENZIA: Henna farba na vlasy Čokoládová INDUS VALLEY

bioekologika

Predtým, než som si pred niekoľkými rokmi išla farbiť vlasy hennou po prvýkrát, som k tejto činnosti pristúpila maximálne zodpovedne. Prečítala som množstvo článkov a recenzií, doslova som zo všetkých strán absorbovala informácie, rady a tipy, pretože, ako je u mňa zvykom, chcela som vopred vedieť čo najviac, aby ma nič nepríjemné neprekvapilo. No a nie je to žiaden veľký objav, že očakávania sa nie vždy zhodujú s realitou, ale po toľkých informáciách som bola presvedčená, že v súvislosti s hennovaním ma tak ľahko neprekvapí už asi nič. 

Treba však priznať, že načítanú som mala skôr technickú stránku veci, to ako bude farbenie hennou fungovať v praxi, si každý musí vyskúšať sám a až vtedy pochopí, čo ho vlastne čaká. Po x-rokoch (nepravidelnej) praxe hennovania s pokojným svedomím hovorím, že ak stále váhate nad farbením hennou, odhodlajte sa a choďte do toho. Že prečo? Henna ako taká má totiž viacero benefitov, tak pre vlasy ako aj pokožku hlavy. A verím tomu, že asi najviac obávaný neporiadkový diskomfort, pri vymiešaní si práškovej zmesi, následného aplikovania a umývania z vlasov, po prvých výsledkoch nebudete brať ako takú záťaž, aká sa vám možno javila pred farbením. Po pár použitiach vychytáte triky a pôjde to oveľa ľahšie. 
Myslím, že dôležitý fakt, aby vás farbenie hennou bavilo, je aj to, ako sa bude konkrétna henna používať. Či dostatočne prekryje šediny, či vytvorí vami požadovaný farebný pigment na vlasoch a aj to, ako dlho bude proces farbenia trvať
Pred časom e-shop naureus.sk priniesol na trh farby na vlasy od značky Indus Valley, ktorá pochádza z Indie a jej jednotlivé odtiene, respektíve ich receptúry, vychádzajú z ajurvédskych textov. Konkrétne ja som si v rámci spolupráce vybrala hennu v odtieni Čokoládová. Na prvý pohľad sa môže zdať, že neexistuje lepšie pomenovanie pre moju farbu vlasov ako tmavá hnedá. Lenže, to by nebolo ono, keby tam nebolo to povestné lenže :) 


Keď si pozriete fotku mojich vlasov pred farbením (vpravo), asi si poviete, kde tam vidí tmavú hnedú? Schválne som ju však chcela nafotiť v exteriéri, v slnečný deň, aby bolo jasné, že akú farbu to vlastne obaľujem hennou, pretože v interiéri nie je veľmi možnosť zahliadnuť tieto jedinečné bronzové odlesky :) čo si zas môžete porovnať s ľavou polovicou fotky. Na nej dobre vidieť aj môj problém s elektrizovaním vlasov, ale na svoje svedomie prisahám, že všetky tie rozlietané vlasy nie sú šedivé, ale sú to práve tie svetlejšie, ktoré na slnku vidno s bronzovým nádychom ;) Takže aj na základe týchto skutočností, som si vybrala odtieň Čokoládová, pretože o niekoľko odtieňov svetlejšia henna by bola vlastne neefektívna. 

Po farbení som jemne zapochybovala, že možno som si mala vybrať aspoň o ten 1 odtieň svetlejšiu farbu, ale pri nej by výsledok farbenia nebol tak viditeľný ako som chcela a s postupom času sa mi čokoládová henna vyvíjala na vlasoch a páčila sa mi viac a viac. Čo tomuto farbiacemu výsledku predchádzalo? Jasné, že vymiešanie ideálnej konzistencie hennovacej zmesi. V návode na krabičke a vnútri nej je napísané, že stačí primiešať k prášku horúcu vodu a dobre prepojiť. Množstvo si musíte odhadnúť sami, pretože sa líši od dĺžky a kvality vlasov. Všeobecne sa uvádza, že na kratšie vlasy stačí okolo 25-50 g a na dlhšie 100 g zmesi, ale ja predpokladám, že mi táto krabička vyjde na 3 farbenia. Predtým som si k iným hennovým zmesiam zvykla pridať i čierny čaj alebo kávu a nejaké bylinky či esenciálny olej a v podstate som toto mohla pridať aj k Indus Valley, ale chcela som skúsiť skutočne čistú zmes z krabičky vymiešanú s vodou. Pre jemnejšiu pastu, nájdete na krabičke odporúčanie, že hennu môžete zmiešať s jogurtom, takže toto pravdepodobne skúsim pri druhom farbení. 


Zvykla som si miešať mierne tekutejšiu konzistenciu, pretože tuhšia rýchlejšie schne a tým sa aj horšie rozotiera po vlasoch a opadáva z nich už pri farbení. Z Indus Valley henny vznikla zelená zmes, ktorá po čase trochu stmavla, ale stále bola zelená. A zo zelenej bola nakoniec iná farba, ale o tom trochu neskôr...Pracovalo sa mi s ňou veľmi dobre. Žiadne stekanie po pokožke a ani rýchle zasychanie, iba jemná konzistencia bez hrudiek. Čiže 1. plusový bod :) Inak, pri miešaní používam misku zo skla a štetec alebo lyžičku z plastu, pretože henna by nemala prísť do kontaktu so žiadnym kovom, aby sa náhodou nestalo, že farba nakoniec chytí na zeleno. Na to si určite dajte pozor. 

Pred farbením si vždy dôkladne nakrémujem tvár, respektíve kontúry okolo čela a uší, aby sa na pokožke nezachytila farba, navlhčím vlasy a po nanesení henny si už len nasadím igelitovú čiapku a nechám pôsobiť. Konkrétne túto farbu sa odporúča nechať pôsobiť na vlasoch od 30 minút do 45 minút. A toto je informácia, ktorá ma potešila asi najviac, pretože zatiaľ som si henny iných značiek nechávala na vlasoch minimálne 2 hodiny i viac. A tie 2 hodiny to je pre mňa už hraničný čas a doslova neviem vydržať, kedy si už hennu z vlasov konečne umyjem. Indus Valley som nechala pôsobiť 45 minút a hneď potom som s radosťou bežala do kúpeľne. A za čas pôsobenia dostáva odo mňa farba 2. plusový bod :)



K samotnej farbe je treba napísať, že má typickú bylinkovo-senovú vôňu a zloženie pozostáva len z 3 ingrediencií, a to henna (Lawsonia Inermis), indigo (Indigofera Tinctoria) a bezfarebná henna (Cassia Auriculata). A teraz sa mi chce napísať, že farbí ako ďábel, ale toto radšej aj konkretizujem v nasledujúcich riadkoch :) 

Spomínala som, že pri miešaní vznikla z henny sýta až tmavá zelená farba. Na navlhčených vlasoch vyzerala už len tmavo, takže žiadne obavy o tom, že z tohto na hlave vzíde niečo farebne “prinajmenšom nenositeľné do spoločnosti“ :) Čo ma ale predsa len trošku nastrašilo bol okamih, keď som si pred umývaním dala čiapku dole a zbadala som, že ostala petrolejovo-modro zafarbená. Chvíľu mi trvalo, kým mi došlo, že to je spôsobené indigom v zložení. A aj by som vás teraz mohla trochu napínať, že aký bol nakoniec výsledok, ale bolo by to úplne zbytočné. Pretože po dôkladnom vymytí z vlasov (bez použitia šampónu), kedy sa tmavomodrá voda valila vaňou :), následnom nanesení kondicionéru a po úplnom osušení vlasov som ostala doslova obdivne pozerať na moje nové vlasy. 


Fakt extra silná pigmentácia tejto henny prekryla vlasy takmer dokonale na 100 % a takú hebkosť som na vlasoch ešte nezažila so žiadnou maskou, kondicionérom alebo zábalom. Vlasy sa mi dokonca uhladili, niekoľko dní po farbení boli rovnejšie a lepšie sa mi upravovali. Jediné, na čo som si musela dávať pozor bolo, aby sa mi pri spaní nezafarbila obliečka na vankúš, lebo prvé 2-3 dni sa ešte farba z vlasov vymývala a dokázala by zafarbiť textíliu. Takže som spala na uteráku a bolo vyriešené. Výsledkom bola intenzívna hnedá farba s čokoládovými odleskami a neskutočným leskom a aj získaný 3. plusový bod  :) Z mojej strany je spokojnosť istá na 100 %. Asi po 10 umytiach vlasov sa farba pozvoľna vymýva, ale v mojom prípade to nie je tak viditeľná zmena :)

Za cenu 5,99 € v krabičke nájdete 100 g zmesi, ktorá je ECOCERT a USDA certifikovaná, zložením je VEGAN, nie je testovaná na zvieratách, pribalený je aj leták so všetkými podstatnými informáciami o zložení a aplikácii a aj pár rukavíc. Henna Indus Valley je bez chemikálií, bez pesticídov a pestovaná bez syntetických hnojív a bez preháňania, som s ňou najspokojnejšia zo všetkých značiek, ktoré som doteraz vyskúšala.

✍🏻 by Lulu  


bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates