Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

27 apríla 2019

RECENZIA: Micelárna voda METEO LOGIC

bioekologika

Micelárna voda je ideálny a osviežujúci doplnok denného režimu starostlivosti o pleť a aj v mojej čistiacej kozmetickej rutine je už nejaký čas overenou stálicou. V rámci prírodnej kozmetiky som vyskúšala už viaceré značky a myslím, že celkom spoľahlivo tak dokážem porovnávať a hodnotiť plusy i mínusy micelárnych vôd. Zvyčajne tieto vody používam nielen pri odličovaní, ale niekedy aj ráno, pretože ľahšie sa tak odstránia akékoľvek prebytočné nečistoty a toxíny, ktoré sa na pleti prirodzenou regeneráciou vylúčili počas spánku. 
Micelárku Meteo Logic som kúpila z čírej zvedavosti, tento produkt patrí k tým, ktoré vždy rada objavujem a rada vyskúšam aj ďalšie nové značky, ktoré vo svojej ponuke micelárnu vodu majú. Pri tomto objavovaní uplatňujem dve zásady – micelárka musí byť bez zbytočnej chémie a bez alkoholu
Napríklad dávnejšie som mala aj od značky Melvita, ktorá je síce prírodná a certifikovaná Ecocert-om ibaže obsahovala alkohol, takže na odlíčenie očí som sa ju nikdy neodvážila vyskúšať. Jednoducho alkoholu v micelárke podľa mňa miesto nepatrí. Podľa tohto atribútu, tak voda od Meteo Logic spĺňa všetky predpoklady dobrej micelárky, keďže alkohol neobsahuje. Pochádza z dielne francúzskeho laboratória v Biarritz (Laboratoires de Biarritz), v ktorých sa tiež vyrába nemenej kvalitná bio kozmetika na opaľovanie i po opaľovaní pod značkou Alga Maris, ktorú ja s obľubou používam už minimálne tretiu sezónu. A to je ďalší môj dôvod, prečo som kvalitu tejto francúzskej micelárky nevyhnutne musela overiť :)

Prvý plusový bod, vďaka neobsahu alkoholu, získala voda už pri nákupe. Druhé, nemenej významné, plus získala už hneď po aplikácii. Pre moju večne suchú pleť s precitlivenými zónami a drobnými žilkami na lícach pôsobila micelárna voda príjemne osviežujúco bez pocitu pnutia pokožky či vysušenia. Aj celkovo po použití je pleť jemnejšia, nelepí, Meteo Logic ju príkladne hýčka a stará sa o dôkladné odstránenie nečistôt či make-upu, takže čistiaci efekt je úplne v poriadku a funguje. Napriek tomu, že micelárne vody sa vo všeobecnosti už nemusia z tváre oplachovať, ja po akejkoľvek micelárke pleť ešte vždy  opláchnem prúdom vody. Keďže čistiaci princíp micelárnych vôd je postavený na schopnosti micel priťahovať a viazať nečistoty, logicky predpokladám, že dlhším pôsobením micely eventuálne dokážu z pleti naviazať aj hydratáciu, čím sa suchá pleť stane ešte suchšou. Preto túto zásadu neporušujem ani v tomto prípade a micelárnu vodu z pleti oplachujem. Potom nasleduje už len hydrolát resp. najčastejšie ružová voda a pleť je dokonale čistá a pripravená na nočnú regeneráciu. A už len výživa, kedy na rad prichádza sérum, kvalitný krém alebo olej. Tento postup moja pleť akceptuje a je s ním v peknej symbióze :) Plusových bodov za celé obdobie používania micelárka celkovo zozbierala nekonečne veľa a celkom neskromne sa stala zatiaľ tou najlepšou spomedzi tých, ktoré som doposiaľ používala.



Dizajnovo je to tiež zaujímavá fľaštička – vysoká a štíhla, hrdo postavená na poličke v kúpeľni ako taký mrakodrap :) Estetický dojem samozrejme o kvalite ešte nič nevypovedá, a je to takmer vždy len subjektívny názor, no mňa ten dizajn v prípade micelárnej vody Meteo Logic jednoducho zaujal :) Kupovala som ju ešte v minulom roku, medzitým sa už micelárka prevliekla do nového kabátiku, ktorý je na prvý pohľad o niečo výraznejší než tento pôvodný. Fľaša samotná pôsobí čistým dojmom a vysokou kvalitou. Tým, že veľkosťou je skôr taká dlhá a vysoká, pri 200 ml má taký menší priemer, tak trošku nepraktické je ju umiestniť do batožiny pri cestovaní. Moja kozmetická taštička jej nepostačí, ale riešenia existujú :) Zaujímavosťou je samotné používanie resp. otváranie, prvý krát som sa trošku potrápila, kým som na to prišla, aj keď nakoniec ide samozrejme o banálnu záležitosť, pri tom prvom otvorení som trošku zapojila aj sivú mozgovú kôru a logika to dokázala rozlúsknuť. Patent je taký, že pri použití sa jemne pootočí uzáver tak ako keby odskrutkuje, čím sa odhalí taký malý otvor vo vrchnáčiku, cez ktorý micelárku po otočení možno jednoducho naniesť na odličovací bavlnený či vatový tampónik. Zatvorí sa to opačným krútivým pohybom. Ak ostanú na uzavretom vrchnáčiku prípadné kvapôčky alebo ostáva jemne vlhký povrch, odporúčam utrieť do sucha, aby sa zbytočne nelepil na vlhký povrch napr. prach atď.

Micelárna voda Meteo Logic200 ml, stojí 9,50 €, kupovala som ju v e-shope idunnashop.sk, zloženie je VEGAN a celkovo spĺňa certifikačné kritériá ECOCERT. Zaujímavosť v zložení, ktorá spája asi všetky produkty z baskického pobrežia laboratória v Biarritz, je extrakt z červenej riasy (Gelidium Sesquipedale), v patentovanej zložke Alga Gorria® aktívne pomáha neutralizovať voľné radikály a pôsobí antioxidatívne. O hydratáciu a upokojenie suchej, šupinkatej či podráždenej pokožky efektívne dbá aloe vera (Aloe Barbadensis Leaf Juice Powder), naviac upokojenie aj veľmi citlivej pleti podporuje známy harmančekový bisabolol. Obsah morskej vody v kozmetike z francúzskeho pobrežia nie je asi prekvapivý :) Aj všetky ostatné zložky sú prírodné látky alebo deriváty prírodných látok ako napríklad Gluconolactone, ktorý napomáha uvoľňovať upchaté póry a vyrovnávať pH pokožky. Micelárna voda je testovaná dermatológmi a očnými lekármi ako vhodná aj na citlivé oči a tiež pri použití očných kontaktných šošoviek

Poznáte túto micelárnu vodu? Prípadne akú inú čisto prírodnú by ste mi odporúčali nabudúce vyskúšať? Dajte mi vedieť v komentároch!

✍🏻 by Veve

bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates