Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

17 októbra 2017

RECENZIA: mydlo a zubná pasta ALOE VERA URTEKRAM

bioekologika

Nestáva sa často, že v mojej kúpeľni nájdete niekoľko kúskov mydla naraz. Napriek tomu, že sa mi páčia ich jasné farby, prenikavé silicové vône alebo rôzne tvary a výsledné mozaiky v ich štruktúre, nezaradila by som sa k ich fanatickým fanúšikom. Ale zároveň musím podotknúť, že určite viem oceniť poctivé, ručné, prírodné mydlo ako skvost, ktorý je nielen účinný, ale aj esteticky lákavý. A teraz si poviete, prečo ma teda zaujalo mydlo dánskej značky Urtekram, keď je jednofarebné, béžové a na vizuálny efekt veľmi jednoduché, že? Nuž, asi práve preto, že je také jednoduché, v tom najlepšom zmysle slova :) 

Urtekram mydlo aloe vera

Mydlo Aloe vera je milou, malou tehličkou, ktorá dokáže šetrne vyčistiť pleť aj celé telo. Dalo by sa povedať, že je to univerzálne mydlo, pretože nezáleží ani tak na type pokožky, vďaka aloe vera dokáže dostatočne hydratovať a aj upokojiť podráždenia, takže sa hodí aj pre mastnejšiu ako aj citlivú pleť, o normálnej a bezproblémovej ani nehovorím :) Čo som si pri jeho používaní všimla ako prvé, bolo že drobné vyrážky či zapálené miesta sa s používaním mydla hojili o niečo rýchlejšie a bez následných problémov, a pleť ostávala skutočne jemná na dotyk. Najradšej som ho používala večer po odlíčení, lebo som mala pocit, že po jeho použití bola pleť skutočne viditeľne dočistená a nebola napnutá či suchá a aj preto, že čistenie mydlom si bežne zvyknem užívať o niečo dlhšie, pretože mám rada, keď si ho napením až na bielu krémovú penu (čo Urtekram zvláda absolútne bez problémov) a nechám chvíľku pôsobiť na tvári. A preto si ráno pre úsporu času zasa dávam radšej pleťový gél :) Pri používaní ma však aloe vera mydlo nijako nedráždilo, ani na tvári ani na tele, nevysušovalo, ale nechávalo ľahký ochranný film. 

Ak by som mala popísať praktickú stránku používania, v sprche je to pre mňa trošku väčší problém dávať si pozor, kde si mydlo odkladám a tak aby mi nespadlo, takže ho radšej používam na tvár, ale inak sa pri používaní nerozmočilo a ani nerozpadávalo. Jednoducho vždy som si dala záležať, aby dobre preschlo a používala som ho až potom. Vôňou to síce nie je výrazný kúsok, skôr taký jemný, ale musím priznať, že ani som nečakala, že to bude nejaká výrazná vôňa. Potešilo ma však, že v mydle cítiť aj stopy pomarančového esenciálneho oleja a celkovo pekne, nevtieravo vonia aj trošku po citrusoch všeobecne. 
Mydlo je certifikované ako Vegan, ECOCERT a Leaping Bunny (teda nie je testované na zvieratách), má 100g a stojí asi 2,40 €. Jediné s čím môžete mať problém je fakt, že je vyrobené z palmového oleja, ktorý je ale organický, a teda by nemal mať nič spoločné s problematikou výrubu pralesov. Takže rozhodnutie o kúpe je na vás...

Urtekram zubná pasta aloe vera

Okrem mydla som však z aloe vera rodinky vyskúšala aj zubnú pastu Urtekram a tá zanechala viac ako sympatický dojem. V jej zložení dominuje tzv. krieda (uhličitan vápenatý), ktorá veľmi jemne a šetrne očistí povlak zo zubov, ale nijako nenarušuje ich povrch a nestávajú sa preto citlivými na rôzne podnety. Je rozomletá na jemný prášok, takže v ústach neprekáža, ale svoju čistiacu prácu zvláda dokonale. Možno na začiatku, keď si prečítate, že táto zubná pasta obsahuje kriedu, prídu nejaké obavy o hrubosť a chuť, ale absolútne sa nemusíte báť, zvyknete si veľmi rýchlo, lebo pocit hladkých zubných plôšok je perfektný. Okrem toho obsahuje samozrejme aloe vera na upokojenie a zmiernenia podráždenia sliznice, esenciálny olej z mandarínky urýchľuje regeneráciu a v neposlednom rade aj myrhu s dezinfekčnými, protizápalovými a antibakteriálnymi účinkami. 

Úplne najviac ma táto zubná pasta presvedčila tým, ako dokáže upokojiť mierne zapálené a opuchnuté ďasná. Kto pozná tento problém, vie že tento stav býva bolestivý a obmedzujúci napr. pri jedení a pod., ale pri jej používaní sa u mňa problémy obmedzili na minimum. Konzistencia pasty je tak akurát, nemusíte sa báť, nie je riedka, ale zase ani príliš hustá a dobre sa vytláča na kefku. Penenie ani jej spotreba vám vrásky nepridajú a celkovo je to aj cenovo, aj účinkami, aj chuťovo veľmi príjemná zubná pasta, ktorá stojí za vyskúšanie. Je bez fluóru, certifikovaná ako Vegan, ECOCERT a Leaping Bunny (teda nie je testovaná na zvieratách), má 75 ml a stojí asi 4 €. 

Zaujali vás tieto kúsky? Na výber je totiž viacero druhov Urtekram mydiel, ale aj zubných pást a napríklad kombinácia zubnej pasty mäta a zelený čaj vyzerá tiež veľmi sľubne. 

pozdravuje vás Lulu ;-)

bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

0 komentárov:

Zverejnenie komentára

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates