Odber noviniek z bioekologiky

Prihlás svoj Email

31 augusta 2020

RECENZIA: Pleťová kozmetika Mäta a kyselina salicylová LOGONA

bioekologika

Nemám rada, keď z recenzie naplno vyznieva tvrdenie typu "toto musíte mať" alebo "bez tohoto nebudete vedieť žiť". Hoci chcem pevne veriť, že tomu, kto recenziu písal, produkty sadli tak dokonale, že to asi inak nevie popísať :) Po týchto vyjadreniach som však oveľa obozretnejšia a ak ma presvedčí o nákupe, snažím sa zistiť, či je produkt naozaj hodný superlatívneho hodnotenia. 

V mori kozmetických produktov, je ťažké vyberať (a už vôbec sa nedá všetko vyskúšať) a preto sa nestotožňujem s tým, že existujú produkty, ktoré "musíte mať", ale skôr také, ktoré zaujmú a nakoniec aj v šťastných prípadoch fungujú. 

Už dlhší čas som používala pleťovú kozmetiku LOGONA s mätou a kyselinou salicylovou a postupne som míňala jednotlivé produkty. Majú rôzny objem a tiež niektoré mi stačilo použiť raz za týždeň, čiže ich spotrebovávanie trvalo dlhšie, ale s recenziou som chcela počkať, kým nebudú spotrebované všetky. Dnes už viem, že pokojne si ich kúpim opakovane a že majú potenciál pomôcť najmä aknóznej, zmiešanej, rýchlo a nadmerne sa mastiacej pleti, čo len potvrdzuje ich spoločný názov [ purify ] - očistiť. 

Kyselina salicylová je v mojom kozmetickom hľadáčiku ešte asi od stredoškolských čias, kedy som cielene vyhľadávala produkty na akné. Je známa aj pod skratkou BHA a uplatňuje sa v kozmetike najmä v produktoch určených na čistenie pleti, na potláčanie prejavov akné a zápalov mazových žliaz. Pomáha odstraňovať upchaté a znečistené póry a predchádza tak ďalším zápalom. Je to vlastne druh chemického peelingu, ktorý odstraňuje odumreté kožné bunky a vyhladzuje pleť. Má silný bieliaci účinok a vyrovnáva pigmentáciu, v tomto prípade však záleží od jej koncentrácie v produkte. 

Ja som si kúpila 2 produkty na denné čistenie pleti, tiež ľahký pleťový fluid a aj roztok na vyrážky. Viac o nich vám teraz postupne bližšie napíšem :)

Exfoliačný pleťový čistiaci gél BIO mäta a kyselina salicylová LOGONA

Aj keď v názve a aj v konzistencii sú jasne rozpoznateľné maličké peelingové čiastočky, nejde o klasický peeling. Toto je naozaj skôr pleťový gél, v ktorom sú prítomné aj mini jemné zrniečka. Vôbec pokožku nedráždia, nemajú ani silný obrusovací efekt, napriek tomu som gél používala tak 2 - krát za týždeň vždy večer po odlíčení. Čistenie pokožky som v iné dni kombinovala s pleťovou penou z rovnakej línie a tak mi to vyhovovalo dokonale. 



Inak, tie zrniečka samozrejme vôbec nie sú z mikroplastov, nejde o nič syntetické, ale ide o jojobové perličky vyrobené hydrogenáciou jojobového oleja. Sú vhodné aj pre citlivú pleť a nie sú komedogénne, čo ocení pleť bojujúca s nadmernou produkciou kožného mazu a upchávaním pórov. Gél - peeling má sviežu vôňu, trochu bylinkovú, trochu sladkú, ale nič výrazne "ostro mätové". Stačí ho vytlačiť maličké množstvo a v kombinácii s vodou dokáže vytvoriť dostatočnú penu a potom už stačí len umyť vodou. Pleť vyhladí, zmatní, ale nevysuší.  

Pleťový gél má objem 100 ml, VEGAN zloženie, certifikát NATRUE a cenu 9,95 €

Čistiaca pena BIO mäta a kyselina salicylová LOGONA

Vždy som mala pleťové peny za takú šetrnejšiu cestu čistenia pokožky, netreba ich pracne rozpeniť krúživými pohybmi na tvári, stačí potriasť, natrieť a umyť. A práve preto mi pena vyhovuje a dosť často vyhľadávam tento typ produktu. Takto efektívne a jednoducho funguje aj pena od Logony. 


Pred každým použitím fľašku potrasiem a stlačím. Pena je naozaj bohatá a na celú tvár mi stačí 1 stlačenie. Pumpička funguje spoľahlivo, nič sa nezasekáva a nič nepreteká. Zaujímavosťou je spôsob výroby micelárnou technológiou, ktorá zaručuje nielen očistenie pleti, ale aj jej odlíčenie. Čokoľvek, čo spája 2 a viac účinkov mi vyhovuje pri bežnom dennom používaní ako úspora času :) takže toto som iba uvítala. S výsledkami som spokojná, pleť nie je napnutá a vysušená, ale zároveň sa nadmerne nemastí a neupcháva, čiže aj eliminuje vznik boľavých vyrážok a zápalov. 

Čistiaca pena má objem 100 ml, VEGAN zloženie, certifikát NATRUE a cenu 9,95 €.

Aktívny roztok na vyrážky BIO mäta a kyselina salicylová LOGONA

Objemom drobnosť, ale efektom veľká vec, ktorá mi pomohla už niekoľkokrát. Prípady, keď sa vyrážka vyrúti v najnevhodnejší čas (veď, kedy je vhodný, že?) vedia zamávať aj odolnejším charakterom. Pravidlom je, že sa objaví na viditeľnom a nemaskovateľnom mieste, takže potom len odrátavam dni, aby už vyrážka bola aspoň o niečo menšia a o niečo menej červená. 

Preto hneď na začiatku jej zapálenej fázy nastupuje u mňa do hry aktívny roztok. Fľaštička skrýva penový aplikátor (hygienicky je určite vhodné, keď ho používa iba jedna osoba) a s ním sa pohodlne dá roztok aplikovať práve na to miesto, na ktoré chcete. Jedno – dve “ťupnutia“ a nechám zaschnúť. Nič viac netreba robiť. Po chvíľke sa dá vyrážka prekryť aj korektorom alebo použiť make – up, podľa toho, čo potrebujem. 


Perfektne mi vyhovuje veľmi rýchla aplikácia a keďže stačí malinké množstvo, roztok pomerne dlho vydrží. Väčšinou už po pár hodinách alebo na druhý deň vidím zlepšenie a aj rýchlejšie hojenie vyrážky, takže voči nemu nemám výhrady. 

Aktívny roztok má objem 6 ml, VEGAN zloženie, certifikát NATRUE a cenu 6,50 €.  

Hydratačný pleťový fluid BIO mäta LOGONA

Pleťový fluid je jednoznačne produkt, od ktorého som si z tejto štvorice sľubovala najviac. V názve má hydratačný a na obale ešte aj uvedené, že je zmatňujúci. Pre mňa dokonalá (najmä letná) kombinácia. Mám miesta na tvári, ktoré sú výrazne suchšie a zasa miesta, ktoré zmatnenie potrebujú. Fluid sa rýchlo vsiakne do pleti a robí na nej akoby zamatový finiš, čo je príjemné aj na dotyk :) 

Konzistenciou je to ľahučký fluid a pokiaľ nie ste majiteľom výrazne mastnejšej pleti, oceníte ho najmä v horúcom počasí. V zime by mne nebol dostatočný, ale zas si viem predstaviť kombinovať ho s krémovejším make-upom alebo s výživnejším sérom. Pleť pekne vyhladí a keďže som ho uskladňovala v posledných dňoch v chladničke, aj osvieži. Čo sa týka účinkov, viac som si všimla tie hydratačné ako zmatňujúce účinky. Ale s používaním celej tejto LOGONA “štvorky“ sa mi stav pleti viditeľne zlepšil, oveľa menej vyrážok aj skrátenie ich hojenia a zredukovalo sa aj mastenie pleti najmä v oblasti nosa.  


Fluid obsahuje ingrediencie ako aloe vera, hroznový olej, jojobový olej, extrakt z kôry vŕby, mäty, kyselinu salicylovú – jednoducho protizápalové, hojivé a čistiace zložky, ktoré nie sú komedogénne a nezaťažujú pleť. 

Jediné mínus tohto fluidu je, že má 30 ml. Síce je to celkom bežný objem aj mnohých iných kozmetických značiek a ich pleťových produktov, v tomto prípade mi to je fakt ľúto. Aspoň 50 ml by moju dušu potešilo o niečo viac a pri dennom používaní ráno a večer vydržalo o niečo dlhšie :) 

Pleťový fluid má objem 30 ml, VEGAN zloženie, certifikát NATRUE a cenu 10,85 €.

Pleťová kozmetika s mätou a kyselinou salicylovou LOGONA je určená pre konkrétny typ pleti a mne tieto kúsky sadli zložením, konzistenciou aj účinkami. Čiže pre zmiešanú a mastnejšiu pleť by som ich vedela odporúčať. Prezradím, že aktuálne testujem aj pleťové tonikum z tejto línie, ale o tom niekedy nabudúce...

✍🏻 by Lulu

bioekologika / Author & Editor

Sme Veve a Lulu, dve vášnivé bylinkárky, introvertky, knihomoľky, doživotné kamošky, každoročne očarené jeseňou :-) Spája nás množstvo myšlienok, ktoré nám víria hlavou, úsilie vedieť viac o všetkom, čo nás zaujíma. Bežný moderný život sa usilujeme holisticky zdokonaľovať, tak aby bol zdravý, vyvážený a zmysluplný. A hoci život nikdy nie je dosť dokonalý, obe (možno jemne naivne) stále veríme, že ak sa trošku pousilujeme, môžeme sa cítiť dosť dobre a komfortne a vďaka tomu dosiahnuť možno aj splnenie najtajnejších snov. Nie sme vedkyne, ktoré chcú ohurovať a možno aj nudiť odbornými faktami, ale sme obyčajné baby, ktoré zaujíma podstata vecí a nie len ich efekt. Milujeme prírodu - kvety, bylinky, zvieratá, hory, dážď, západy i východy slnka a mnoho iných darov, ktoré nám ponúka. Pretože v živote si treba vedieť vychutnať každý jeden okamih naplno.

1 komentárov:

  1. Kyselina salicylova je takou stavkou na istotu. Väcsina produktov, ktore ju obsahuju, su super.
    Mačka z blogu Kaviareň u mačky

    OdpovedaťOdstrániť

Copyright©2017-2024 bioekologika - All rights reserved
Blogger Templates Designed By Templateism | Distributed By Gooyaabi Templates